Atlantis › Technológie

Atlantis (Atlantída)

Atlantída je prvé veľké mesto postavené Antikmi. Mesto sa okrem svojich nádherných veží vyznačuje i dôležitou vecou, a to že je upravené tak že môže vzlietnuť do vesmíru a zapnúť hyperpohon. To je možné vtedy, keď sú v meste zapojené minimálne 3 ZPM. Okrem toho je mesto plné rôznych antikcých technológií, od transportérov slúžiacich ako výťahy až po hangár plný jumperov. Antikovia v tomto meste odleteli zo Zeme do galaxie Pegasa, kde po prehratej vojne s Wraithmi ponorili do oceána.

Atlantída spala ponorená do oceána 10 000 rokov, až kým neprišiel tím doktorky Weirovej. Avšak ZPM, ktoré boli v meste boli skoro úplne vyčerpané, a tak príchod do mesta spôsobil veľké oslabenie štítov. Tie to už nemohli vydržať, a tak sa celé mesto vynorilo nad hladinu, vďaka poistke, ktorú tu zabudovali Antikovia.

Neskôr začali Antikovia stavať veľa miest so skoro rovnakým designom ako mala pôvodná Atlantída, a dokonca takéto mestá začali stavať i Asurania.


Drony

Drony sú strely používané antickými loďami, či obrannými systémamy. Tieto žlté letiace strely patria medzi antické najúčinnejšie zbrane, dokonca prejdú aj cez väčšinu štítov. Sú napájané z lode a majú riadnenú dráhu letu. Obranný systém Atlantídy je založený na strieľaní dronov po nepriateľoch pomocou ovládacieho kresla. Týmito zbraňami sú vyzbrojené i ich lode triedy Aurora a jumpery.


Hviezdne brány v galaxií Pegas

Hviezdna brána, ktorá sa nachádza v Atlantise je odlišná od tej čo je na Zemi. Miesto obvyklých symbolov čo bývajú na bráne, sú tu symboly v tvaroch súhvezdí a má navyše výhodu že vďaka ovládacej konzole Antikov netreba čakať kým zapadnú jednotlivé symboly, ale sa dajú zadávať viaceré naraz. Antikovia na svoju ochranu vyvinuli štít podobný Iris, ktorá je na Zemi. Vytáčacia konzola na spustenie brány je aj v každom jumperi, čiže tie môžu využívať bránu aj keď je na obežnej dráhe nejakej planéty. Ale na všetkých ďalších planétach, ktoré sú obývané obyčajními ľuďmi sú tradičné DHD.


Ovládacie kreslo

Hlavný Antický obranný systém (strieľanie dronov) sa ovláda práve cez toto ovládacie kreslo. Prvý krát ho použil Jack O´Neill na planéte Teonas. Cez toto kreslo sa takisto dá zistiť veľa informácií, kontrolovať časti mesta, či si pozerať rozloženie planét, galaxií... Toto kreslo sa dá ovládať len z Antickým špecifickým génom (ATA gen), a vtedy ak má kreslo dostatok energie, čiže potrebuje ZPM, alebo naqadahový generátor typu 2 (Sga 1x20 The Siege part2).


ZPM

ZPM

ZPM čiže Zero Point Module je antický zrdroj energie, ktorý energiu čerpá priamo s suppriestoru. Ide o najcennejší známy zdroj energie v galaxií. Vďaka ZPM sa dá ovládať antické kreslo, čiže zapnúť veľký štít na Atlantise. Loď Daidalos poháňaná ZPM zvládne cestu zo Zeme na Atlantis za 4 dni. Tímu sg1 sa podarilo získať 2 ZPM, jedno na Teonase, a druhé v Egypte.