Stargate SG-1
SG-1 > o seriáli | epizódy | lexikon | postavy
Stargate Atlantis
SGA > o seriáli | epizódy | lexikon | postavy
Stargate Universe
SGU > o seriáli | epizódy | lexikon | postavy

Tvorba scenárov podľa Mallozziho

Vytvorené: 27.1.2011 / Autor: Auruz

Joseph Mallozzi sa na svojom blogu podelil s informáciou, ako asi približne vznikajú scenáre na epizódy Stargate. Taktiež rozprával o tom, ako prebieha výber nápadov a rôznych návrhov. Prečítajte si viac, a zistite, ako to v skutočnosti funguje. 

Zídeme sa začiatku roka a prediskutujeme nápady. Kde sme skončili? Ako nadviažeme dej? Čo keby sme spravili epizódu, kde si bude Brody myslieť, že je tekvica? Vyberáme najlepšie nápady (napríklad Tekvica Brody) a scenáre priraďujeme podľa toho:

a) kto prišiel s nápadom, b) kto chce písať konkrétnu časť scenára, c) kto dosť rýchlo neuhol pohľadom, tak ten dostane vymyslieť zápletku s Antikmi, alebo za d) nič z vyššie uvedených.

Často to závisí len od toho, kto je voľný. Potom sa dajú dokopy scenáristi, a vhadzujú svoje nápady, vytvárajú príbeh.

Scenáristi sú vyzbrojený fantastickými nápadmi, ktoré prevedú do určitej línie, v podstate plánu, ktorý rozkladá dej na časti, päť aktov a rôzne scény.  Tento plán je kritizovaný, a po druhom návrhu aj schválený. V tomto momente začne scenárista so scenárom. Po dokončení predbežného návrhu ho predloží oddeleniu scenáristov.

Tu vznikajú ďalšie nápady (napríklad – Prečo namiesto tekvice neurobíme z Brodyho uhorku?). Tieto nápady sú začlenené do ďalšieho návrhu – Návrhu Scenáristu. Tento návrh pôjde ku každému oddeleniu, k maskérom, kostymérom, k oddeleniu vizuálnych efektov, do štúdia a aj do televízie.

Znovu pribudnú ďalšie nápady, a tie sú opäť začlenené do ďalšieho návrhu. Nakoniec sa hotový scenár dostane von – do všetkých hlavných oddelení, na všetky pracoviská – presne na čas, aby sa začala týždenná príprava. Ako príprava pokračuje, vznikajú ďalšie pripomienky a nápady (napríklad „Kostyméri nemôžu zohnať uhorku. Nemôžeme sa vrátiť naspäť k tekvici?“).

Občas si zmeny vyžiadajú aj samotný herci alebo režisér. Nakoniec sa urobí posledná zmena do scenára – zvyčajne deň alebo dva po tom, ako bola natočená epizóda – a pokračujeme s ďalším scenárom.