Stargate Atlantis
SGA > o seriáli | epizódy | lexikon | postavy
Stargate Universe
SGU > o seriáli | epizódy | lexikon | postavy

Zatiaľ najtemnejšia stargate – recenzia pilotu Air

Vytvorené: 28.9.2009 / Autor:

Rád by som vám trochu porozprával o prvých troch epizódach Stargate Universe a o mojej reakcií na ne. Prvé dve epizódy tvoria pilot, ale som rád, že som mohol vidieť všetky tri, pretože 3. epizóda ukazuje, ktorým smerom sa bude seriál uberať. A potom ako som ju zhliadol naozaj môžem povedať – stále chcem vidieť viac!

Stále som nevedel prečo chcem vidieť viac, až kým som nevidel koniec tretej epizódy. Bol to veľký krok od seriálu, ktorý som sledoval dlhé roky. Je Stargate Universe ten upgrade brány, na ktorý sme tak dlho čakali? Pokiaľ zoberiete lepšie kostýmy, efekty, božskú hudbu a všetky dobré veci, tak áno. Je tu veľká snaha spraviť bránu reálnou, tak ako to len s týmto seriálom ide. Ale napriek tomu som stále frustrovaný, keď postavy pribehnú do „zamorenej zóny“, potom sa otočia a obíjmu svojho priateľa bez ochranného obleku. Mimozemské technológie sa tu používajú opatrne a pokiaľ niekoho zasiahnu do hlavy – tak naozaj zabíjajú.

Preč je typický obraz hviezdnej brány, kde sa tím dostáva do svojho každotýždňového problému, s vtipmi, ukážkami sily, technickým žargónom, a s veliteľom, ktorý s úsmevom zachráni deň. Nemôžem povedať, že by som to nemal rád pri SGA, či SG-1. Tieto seriály boli super na strávenie hodiny s mojimi obľúbenými hrdinami. Dokonca aj smrť v starej bráne bola málokedy trvalá, alebo ničivá pre každý príbeh. Starý vrátkari boli taký povedomý ako teplá prikrývka, ale práve preto sme ich mali radi. Ale SGU sa snaží práve tejto prikrývky zbaviť, osvetliť a vypáliť vám to rovno do tváre. Takže skalný fanúšikovia hviezdnej brány pozor: Nové SGU môže pre vás byť veľmi horká tabletka na prehltnutie.

Typický pocit z hviezdnej brány tu rozhodne nie je, ale odhaľuje sa každým slabým vtipom od Eliho (David Blue), a s každým zbližujúcim momentom medzi postavami. Po tejto stránke je to najpomalšie tempo z toho čo som zatiaľ zo Stargate videl. Ale po videní Stargate Atlantis sa mi tento prístup páči, aj keď je to trochu ošúchané. A situácia, kde sa naše postavy nachádzajú je všetko, len nie vtipná. Ale som si istý, že postupne sa vtipy začnú dostávať viac na povrch. Ale to môže ešte chvíľu trvať.

Pre mňa bola vždy hviezdna brána vždy viac o postavách a menej o povznesení, goa´uldoch a podobne. Ďakujem, že tento nový seriál je síce založený na mytológií starej hviezdnej brány, ale oveľa viac je založený na dráme, ktorá z toho vychádza a na vývoj postáv. Každá misia je cestou ako spoznať ďalšieho člena posádky.

Zatiaľ veľkú lásku k týmto postavám necítim, ale chcem vedieť, čo budú robiť ďalej. Pravdepodobne tiež budete pozerať či uvidíte nového Shepparda, alebo Mckaya a neúspešne. Postavy, ktoré vytvoriť Robert C. Cooper a Brad Wright oveľa viac vyzerajú ako obyčajné postavy, ale zvládnuť toho musia naozaj veľa. To čo sa začne odohrávať na palube lodi Destiny sľubuje naozaj dobrú drámu. Ide o úplne nový pohľad na hviezdnu bránu, a ak už bolo načase urobiť krok dopredu, tak SGU spravilo krok ešte väčší. A dalo by sa o tom rozprávať oveľa viac... ale na to bude čas, keď si seriál pozriete aj vy.

Stargate Universe toho má naozaj veľa – dokonca aj veľký potenciál – a to musí tešiť každého "vrátkara".